دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

معرفی مهم ترین شهر های کشور لهستان

معرفی مهم ترین شهر های کشور لهستان

لهستان کشوری در قلب اروپاست که به عنوان چهارراه و رابط  جغرافیایی ، اقلیمی و فرهنگی اروپای شرقی و غربی عمل می کند. لهستان از این نظر که مرز های مشترکی با آلمان ، اسلواکی ، جمهوری چک  و  روسیه ، اوکراین ، بلاروس و…دارد حائز اهمیت است . در این متن قرار است به معرفی مهم ترین شهر های کشور لهستان از نظر رتبه بندی مساحت ، موقعیت شغلی ، تحصیلی ، اقتصادی و بپردازیم.

 از مهم ترین شهر های کشور لهستان می توان به شهر ورشو ،  پوزنان ، گدانسک ، شچچین ،  کراکوف ، وروتسواف ، لودز ، بیدگوشچ اشاره کرد . در حالی که جمعیت کل کشور لهستان چیزی حدود 38.5 میلیون نفر است ،در حال حاضر ورشو پایتخت کشور لهستان و به عنوان  پرجمعیت ترین شهر این کشور شناخته می شود.

فهرست مطلب

درباره ورشو ، پایتخت کشور لهستان

ورشو با جمعیت 1.79 میلیون نفری نهمین  پایتخت پر جمعیت اتحادیه  اروپاست  . ورشو علاوه بر اینکه از مهم ترین شهر های کشور لهستان به شمار می آید نیروگاه اقتصادی این کشور است .

از این روی که ورشو بار ها و بار ها در طول تاریخ  ویران شده و از نو متولد و ساخته شده است به  “شهر ققنوس” مشهور گشته .

پایتخت کشور لهستان پیشرو در اقتصاد ، آموزش گردشگری ، سرمایه داری و هنر به عنوان یک مرکز مهم و صنعتی شناخته می شود . پیشرفت در صنایعی همچون لوازم آرایشی ، فیلم سازی ، فرآوری مواد غذایی ، ساخت و ساز ، ماشین آلات صنعتی در این شهر به چشم می آید .

در میان مراکز آموزشی “دانشگاه ورشو University of Warsaw  ” با قدمتی بیشتر از 200 سال ، عظیم ترین و بهترین دانشگاه لهستان و مرکز مطالعاتی در لهستان است .دانشگاه ورشو در میان 3 درصد از بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

یک جاذبه مهم در ورشو به عنوان نماد این شهر برج وارسو است که در ماه فوریه 2021 به عنوان بلندترین برج اتحادیه اروپا شناخته شد.

درباره ورشو پایتخت کشور لهستان

درباره پوزنان ، شهر دانشجویی لهستان

شهر پوزنان از مهم ترین شهر های کشور لهستان در بخش غربی این کشور واقع شده است . پوزنان با 54.000 نفر جمعیت پنجمین شهر پرجمعیت کشور لهستان است .

پوزنان با بیش از 60.000 دانشجوی خارجی و لهستانی از مهم ترین مراکز آموزشی لهستان به شمار می آید . مهم ترین مرکز آموزشی شهر پوزنان ، دانشگاه علوم پزشکی پوزنان در بین 1000 دانشگاه بین المللی برتر جهان قرار دارد . جالب توجه است با وجود دانشجویی بودن این شهر ، کلاب ها و کافه های بسیاری را نیز در خود جای داده.

شهر تاریخی پوزنان از چهار طرف با چهار دریاچه وسیع و مرزی احاطه شده .همچنین رود وارتا از میان این شهر عبور می کند .  از جاذبه های تاریخی این شهر می توان به کلیسای جامع گوتیک اشاره کرد .

تفریحات آبی ، مسابقات ورزشی ، اسکی بر روی پیست مصنوعی ، فستیوال های موسیقی جهانی که در سراسر سال و به ویژه تابستان ، در پوزنان برگزار می شود از جاذبه هایی است که شما را مطمئن می کند چه به عنوان یک توریست و چه انتخاب یک شهر دانشجویی ، شهر پوزنان به عنوان یکی از مهم ترین شهر های کشور لهستان ارزش بازدید دارد .

درباره پوزنان شهر دانشجویی لهستان

درباره شهر گدانسک ، شهر ساحلی کشور لهستان

شهر گدانسک با جمعیت 456.000 نفری از این جهت از مهم ترین شهر های کشور لهستان به شمار می آید که شهری ساحلی در جوار دریای بالتیک یک مقصد گردشگری نسبتا ارزان قیمت برای توریست های خارجی و داخل لهستان به شمار می آید .

 شهر گداسنک به سبب جواهر کهربا، کانی چند رنگ، شهرت یافته است .  یابان ماریاکا  خیابانی کوچک واقع در شهر قدیمی گدانسک یکی از رمانتیک‌ترین خیابان‌های لهستان با بوتیک های  کوچکی است که یادگاری‌ها، جواهرات کهربایی و زیورآلات سوغاتی در آن به فروش می رسد.

می توان گفت اولین گلوله ها در جنگ جهانی دوم در این شهر شلیک شده است  چرا که در واقع این شهر پس از جنگ جهانی دوم از آلمان به لهستان پیوست و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین شهر های کشور لهستان شناخته می شود . هنوز هم افراد زیادی زنده هستند که  در این شهر به عنوان شهروند آلمانی بدنیا آمده اند.

سه شهر حاشیه ای گدانسک ، سوپوت و گدنیا با یکدیگر هم مرز هستند اما جالب توجه است که تنها گدانسک فرودگاه بین المللی دارد و از همین رو از مهم ترین شهر های کشور لهستان به حساب می آید .

درباره شهر گدانسک شهر ساحلی کشور لهستان

درباره شهر شچچین ، شهری بندری در کشور لهستان

شچچین از بزرگ ترین و مهم ترین شهر های کشور لهستان است . مراکز بزرگ آموزش عالی ، چندین سالن تئاتر ، ارکستر فیلارمونیک ، موزه ها و کتاب خانه های ملی ، دریاچه های کوچک ، پارک ها و موزه ها خلاصه ای از آنچه در این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهر های کشور لهستان به چشم می خورد است .

این شهر 400.000 نفری بیش از آنکه به ورشو ، پایتخت لهستان ، نزدیک باشد ، در نزدیکی برلین، پایتخت آلمان،  با فاصله ای 150 کیلومتری قرار دارد . با انتخاب شچچین به عنوان محل زندگی یا شهر دانشجویی ، سه پایتخت اروپایی برلین، کپنهاگ و پراگ  در نزدیکی شما واقع شده است .

University of Szczecin ، Maritime University of Szczecin ، West Pomeranian University of Technology  از مهم ترین مراکز آموزشی دانشگاهی و کالج های شهر شچچین به حساب می آیند .

از صنایع معروف و مهم این شهر می توان به صنعت کشتی سازی و ماهیگیری اشاره کرد .

درباره کراکوف، مرکز سیاسی اقتصادی لهستان

مرکز تاریخی کراکوف در اولین فهرست میراث جهانی و طبیعی یونسکو قرار گرفت. کراکوف سراسر از موزه ها ، بنا های تاریخی با معماری فوق العاده از مهم ترین شهر های کشور لهستان است .

کراکوف از نظر جغرافیایی در نزدیکی مرز جمهوری چک قرار گرفته است . با اینکه زبان اصلی این شهر لهستانی است اما با این حال زبان انگلیسی در کراکف به صورت روان و گسترده صحبت می شود .

تفریحات شبانه در کراکوف این شهر را به عنوان یک شهر تاریخی از دیگر شهر های لهستان متمایز می کند . مهم ترین بخش شهر برای تفریحات شبانه ، محله تاریخی یهودیان، کازیمیرز است. این محله مملو از کافه ها بار ها و مکان های تفریحیست .

اگر بخواهیم فقط یک دانشگاه را در شهر کراکوف برای ادامه تحصیل در سطح بین المللی معرفی کنیم ،  دانشگاه Jagiellonian بهترین انتخاب است .

اینکه شهر کراکوف جدا از راضی کردن بازدید کنندگان به عنوان شهری تاریخی با معماری عالی ،شهری تفریحی و خوش گذران با دانشگاه های معتبر نیز هست باعث می شود بتوان آنرا در فهرست مهم ترین شهر های کشور لهستان قرار داد .

درباره کراکوف مرکز سیاسی اقتصادی لهستان

درباره وروتسواف، شهری با یک رودخانه و بیش از 200 پل

شهر وروتسواف واقع در جنوب غربی لهستان  از مهم ترین شهر های کشور لهستان از نظر اهمیت تنوع معماری ،بازار ها، میدان ها، شخصیت پر جنب و جوش شهر ، دانشگاه ها و چهارمین شهر بزرگ کشور لهستان است .

یکی از جاذبه های این شهر بیش از 600 مجسمه آدم کوتوله ایست که در سطح شهر به عنوان یک تفریح سرگرم کننده یافت می شود . نقشه هایی در بعضی بوتیک ها وجود دارد که شما را در یافتن مجسمه های گنوم آدم کوتوله راهنمایی می کند.

شهر وروتسواف به عنوان یکی از مهم ترین شهر های کشور لهستان محبوبیت ویژه برای دانش آموزان دارد که دلیل آن دانشگاه های مشهورش است.بیشتر از 20 دانشگاه و بیش از 130.000 دانشجو در وروتسواف زندگی می کنند. دو دانشگاه علم و فناوری وروتسواف و دانشگاه وروتسواف در بین اسامی دانشگاه های برجسته در سطح بین الملل قرار دارند.

در سال 2016، وروتسواف به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام برده شد . فستیوال های بین المللی فوق العاده و سرگرم کننده ای همه ساله در این شهر برگزار می شود.

درباره شهر لودز، لودز به معنی قایق

شهر لودز یا ووچ، پایتخت قبلی کشور لهستان با 715.000 نفر جمعیت از مهم ترین شهر های کشور لهستان به شمار می آید . این شهر دقیقا در مرکزیت کشور لهستان قرار گرفته است .

 مهم ترین صنعت در لودز در گذشته نساجی بود اما امروزه همه اولین ها و مهم ترین ها در این شهر واقع شده . طولانی ترین خیابان لهستان خیابان Piotrkowska ، مانوفاکتورا بزرگترین مرکز خرید کل لهستان ، بزرگ ترین مدرسه فیلم سازی ، بزرگ ترین گورستان یهودیان در لهستان ، همه و همه واقع در شهر لودز است .

همه ساله در لودز در آخرین آخر هفته سپتامبر یک فستیوال نور مهیج برگزار می شود. نورپردازی های جذاب دی‌جی‌های مطابق همه سلیقه های موسیقی، غرفه‌های فروش غذا ، بادکنک‌ها و لیوان‌های نورانی و حتی  اجرای رایگان اپرا در این فستیوال فوق العاده جریان دارد .

لودز علاوه بر یک شهر با معماری غنی و سرگرم کننده شهر مناسبی برای دانشجویان با وجود دانشگاه عالی رتبه لودز است (University of Lodz) .  بیش از 90 ملیت گوناگون در این دانشگاه به عنوان دانشگاه بین المللی مشغول به تحصیل هستند . همه این ها شهر پر جنب  و جوش لودز را به یکی از مهم ترین شهر های کشور لهستان تبدیل کرده است .

درباره بیدگوشچ شهری بر روی رودخانه ویستولا و بردا

بیدگوشچ هشتمین شهر لهستان از نظر وسعت و  مرکز حیاتی از جهت بازرگانی برای کل کشور است. بیدگوشچ به آب نماهای با شکوه و ساختمان های سبک آرت نوو مشهور است  .

بزرگ ترین پارک لهستان در شهر بیدگوشچ واقع شده همچنین اطراف این شهر باغ های سرسبز و درختان با تنوع انبوه گیاهی وجود دارد . همه اینها شهر بیدگوشچ با جمعیت 342.000 نفری در لیست مهم ترین شهر های کشور لهستان قرار داده است .

یکی از جاذبه های این شهر، جزیره میل در رودخانه بردا است که به اسم «بیدگوشچ ونیز» نیز شهرت دارد. خانه‌ها در این منطقه به حدی به لبه آب نزدیک شده‌اند که به مانند ونیز ایتالیا بنظر میرسد خانه ها بر روی آب واقع هستند .

طرفداران موسیقی شهر بیدگوشج را بخاطر سالن اپرای مشهورش می شناسند این سالن  میزبان برخی از بهترین اپراها از  سراسر جهان است.

اگر نگران حمل و نقل به این شهر رویایی و بر روی آب هستید بدانید این شهر دارای فرودگاهی مجهز با چندین پرواز بین المللی است که سفر شما را مستقیما به این شهر آسان کرده.

لهستان کشوری مملو از جاذبه و هنر

با شناخت مهم ترین شهر های کشور لهستان می توان به تنوع آب و هوایی ، تنوع معماری و فرهنگ غنی این کشور که با وجود حملات پی در پی در طول تاریخ از جانب قوم مغول و ویرانی های عظیم در جنگ جهانی اتفاق افتاده است پی برد چرا که مردم این کشور با حفظ فرهنگ و سازش خود ویرانی ها را ترمیم و بازسازی کرده اند .

پیشروی در صنایع مختلفی همچون کشاورزی ، نساجی ، مجسمه سازی ، کشتی سازی ، راه سازی و … که در هر یک از مهم ترین شهر های کشور لهستان به چشم میخورد باعث کمک به رشد اقتصادی این کشور اروپایی شده است .

ویژگی جالب کشور لهستان در آب و هوای متنوع آن است . چشم انداز طبیعی لهستان را می توان  به سه گروه تقسیم کرد: مناطق پست، ارتفاعات و کوهستان. شرق لهستان ویژگی های مشترک با اروپای شرقی را نشان می دهد، اما در مقابل بقیه نقاط پوششی  این کشور ، از منظر آب و هوا و ویژگی پوشش گیاهی به اروپای غربی شبیه تر است.

البته که این مطلب تنها گوشه ای از واقعیت غنی این کشور تاریخی را شرح داد اما با این حال با بررسی خلاصه این مطالب امید است بتوانید مقاصد گردشگری ، تاریخی، محل سکونت و یا محل تحصیل خود را مطابق سلیقه و روحیات خود از میان  مهم ترین شهر های اسرار آمیز و پر هیاهو و یا بنادر و سواحل آرام کشور لهستان انتخاب کنید و لحظات فوق العاده ای را با تجربه بازدید از هر یک از این شهر ها برای خود رقم بزنید.

مطالب مرتبط
مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

آخرین اعلانات
آخرین مطالب بلاگ
  • انتخاب سرویس
  • انتخاب کارمند
  • انتخاب تاریخ و زمان
  • ورود اطلاعات
  • بررسی جزئیات سفارش
  • تاییدیه

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب کارمند

شما می توانید یک کارمند خاص را برای انجام خدمات خود انتخاب کنید یا هر کارمند را انتخاب کنید تا به طور خودکار یکی را به شما اختصاص دهد

انتخاب تاریخ و زمان

برای دیدن جدول بازه های زمانی موجود روی تاریخ کلیک کنید، برای رزرو آن روی یکی از بازه های زمانی سبز کلیک کنید

ورود اطلاعات

لطفاً اطلاعات تماس خود را ارائه دهید تا بتوانیم تأییدیه و سایر اطلاعات تماس را برای شما ارسال کنیم

بررسی جزئیات سفارش

جزئیات رزرو خود را دوباره بررسی کنید و اگر همه چیز درست است روی دکمه ارسال کلیک کنید

تاییدیه

رزرو شما با موفقیت ثبت شده است. لطفاً این تأییدیه را برای مراحل بعدی نزد خود حفظ کنید.
سوالی دارید؟
با شماره 021-91004555 تماس بگیرید.

انتخاب سرویس

انتخاب سرویس
انتخاب کارمند
انتخاب تاریخ و زمان
اطلاعات مشتری
بررسی جزئیات رزرو
تاییدیه رزرو

انتخاب مدت زمان سرویس

شما باید مدت زمان سرویس را انتخاب کنید، قیمت سرویس شما به مدت زمان بستگی دارد.

چند نفر؟

حداکثر ظرفیت است 1
مشاوره حضوری
خلاصه

فرم مشاوره