دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

18 بهترین دانشگاه جمهوری چک برای سال 2022-2023

فهرست مطلب

جمهوری چک کشوری در قلب اروپا با سنت آموزش آکادمیک و دانشگاهی که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، قدیمی ترین و معتبرترین موسسات آموزشی اروپا و جهان را در خود جای داده است. دانشگاه هایی که رتبه های بالا ، شهرت جهانی و جوایز آکادمیک متعددی دریافت کرده اند. مکان هایی مانند دانشگاه چارلز، دانشگاه ماساریک، دانشگاه پالاتسکی و دانشگاه فنی استراوا هر کدام از بهترین دانشگا ها و موسسات آموزشی در جهان محسوب می شوند.

 اگر می‌خواهید در اروپا و در کشوری تحصیل کنید که معتبرترین دانشکده‌های حقوق، دانشکده‌های بازرگانی، دانشکده‌های پزشکی و دانشکده‌های مهندسی هستند، جمهوری چک دارای دانشگاه هایی با  رتبه‌بندی بالا است که می‌توانید در آن‌ها تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری خود را دنبال کنید.

برای کشوری با جمعیت 11 میلیون نفری، موسسات آموزشی چک در اغلب رتبه بندی های جهانی امتیاز مناسبی دارند. بهترین دانشگاه چک معمولاً دانشگاه چارلز است که اغلب در بین 200 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد. همچنین نکاتی مانند آموزش با کیفیت بالا، هزینه های کم زندگی در نیز از جمله عواملی هستند که باعث شده کشور چک به مکانی ایده آل برای دانشجویان بین الملل تبدیل شود.

دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه

QS World University Rankings 2022 THE Ranking 2022 ARWU Ranking 2021
دانشگاه چارلز 266 501 201
دانشگاه شیمی و فناوری، پراگ 373 1201
دانشگاه فنی چک در پراگ 403 1001 801
دانشگاه ماساریک 551 801 601
دانشگاهPalacký Olomouc 601 801 701
دانشگاه صنعتی برنو 701 1201 701
دانشگاه علوم زیستی چک پراگ (CULS) 801 1001 801
دانشگاه مندل در برنو 801 1201
دانشگاه فنی لیبرک 801 1201
دانشگاه هرادتس کرالووه 801 1201
دانشگاه توماس باتا در زلین 1001 1201
دانشگاه اوستراوا 1001 1201
دانشگاه پاردوبیس 1001 1201
دانشگاه بوهمای غربی 1001 1001
VSB – دانشگاه فنی استراوا 1001 201 901
دانشگاهJan Evangelista Purkyně 1201
دانشگاه اقتصاد، پراگ 1201
دانشگاه بوهمای جنوبی 801

رتبه بندی دانشگاه ها چگونه انجام می شود؟

  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS یکی از مهم‌ترین رتبه‌بندی‌هایی است که بیشترین مراجعه را دارد. رتبه بندی QS به شدت به نظرسنجی آکادمیک خود وابسته است و از هزاران نفر از دانشگاهیان در سراسر جهان در مورد شهرت دانشگاه ها سوال می کند و بر این اساس رتبه بندی را انجام می دهد.

 

  • رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز یا به اختصار رتبه بندی THE طیف گسترده ای از آمار را بر اساس کیفیت تدریس، کیفیت پژوهش و تأثیر پژوهش از طریق استنادها (به این معناست که تحقیقات یک دانشگاه چقدر در جاهای دیگر ارجاع داده می شود) جمع آوری می کند و برای رتبه بندی دانشگاه ها مد نظر قرار می دهد.

 

  • رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ با نام رتبه بندی شانگهای یا ARWU بر روی خروجی و کیفیت تحقیقات تمرکز دارد، به عنوان مثال با تعداد مقالات علمی منتشر شده و استناد شده و تعداد کارکنان یا فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل یا مدال فیلدز اندازه گیری می شود.

قدیمی ترین دانشگاه ها در 10 کشور اروپایی

دانشگاه ها آنقدر به بخش اساسی تمدن اخیر ما تبدیل شده اند که ما تمایل داریم فراموش کنیم که زمانی قبل از وجود آنها نیز مراکز آموزش علوم وجود داشته است. مفهوم دانشگاه به عنوان مرکز آموزش عالی یک اختراع اروپایی بود، تقریباً 1000 سال پیش. در طول قرن ها، ایده های اولیه ای که این نهادها را شکل دادند، دستخوش تحولات قابل توجهی شده اند.

بسیاری از مؤسسات آموزشی اولیه هنوز در حال فعالیت هستند و مکان هایی هستند که با حفظ سنت دیرینه آموزشی با روش های تحقیق کاملا مدرن فعالیت می کند. در حالی که آنها صرفا به پیشینه با قدمت خود اکتفا نکرده اند و توانسته اند رتبه های خود را در بین معتبرترین و تأثیرگذارترین دانشگاه های جهان حفظ کنند. این موسسات همچنان بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب هستند. در این مقاله نگاهی داریم به قدیمی ترین دانشگاه های ده کشور اروپایی.

 

ایتالیا: دانشگاه بولونیا، 1088

قدیمی ترین دانشگاه اروپا – و همچنین قدیمی ترین دانشگاه در جهان – دانشگاه بولونیا در ایتالیا است. در واقع، این موسسه ای است که اصطلاح “دانشگاه” (“universitas” در لاتین) برای آن ابداع شد – این کلمه قبل از آن وجود نداشت. این دانشگاه که در ابتدا برای ترویج مطالعات حقوقی تأسیس شد، مدت‌هاست که به سایر رشته‌ها منشعب شده است. در طول قرن ها، فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه بولونیا شامل تعدادی از پاپ ها، کوپرنیک، دانته و حتی خودروساز انزو فراری بوده اند.

 

انگلستان: دانشگاه آکسفورد، 1096، و دانشگاه کمبریج، 1209

دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه در کل پادشاهی انگلستان است. رقیب سرسخت آن، دانشگاه کمبریج، تقریباً 100 سال بعد تأسیس شد، زمانی که اختلافات با مردم شهر باعث شد تعداد زیادی از دانش پژوهان آکسفورد ترک کنند، بسیاری از آنها در کمبریج مستقر شدند و دانشگاه جدیدی تأسیس کردند. هر دو مؤسسه امروزه جزو بهترین دانشگاه های جهان به شمار می روند.

 

اسکاتلند: دانشگاه سنت اندروز، 1410-1413

قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند بین سال های 1410 و 1413، نیم قرن پس از دومین جنگ استقلال اسکاتلند، تأسیس شد. در ابتدا، موضوعات تدریس شده حول محور الهیات و فلسفه می چرخید. امروزه، دانشگاه سنت اندروز برنامه های تحصیلی را در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی ارائه می دهد.

 

 

فرانسه: دانشگاه پاریس، حدود 1150

بحث هایی پیرامون تاریخ تأسیس اولیه دانشگاه پاریس، فرانسه وجود دارد. در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در حدود سال 1150 ظهور کرد و بعداً به عنوان یک دانشگاه شناخته شد. این دانشگاه دیگر به شکل اصلی خود وجود ندارد و  به دنبال تجمعات اواخر دهه 1960، دانشکده ها به سیزده زیرمجموعه جداگانه تقسیم شده است.

 

پرتغال: دانشگاه کویمبرا، 1290

قدیمی‌ترین دانشگاه پرتغال در ابتدا در سال 1290 در لیسبون تأسیس شد و چندین بار قبل از انتقال دائمی به مکان فعلی‌اش تغییر مکان داد. دانشگاه کویمبرا همنام “گروه کویمبرا” است، انجمنی از دانشگاه های تحقیقاتی سنتی در اروپا، که بسیاری از  این دانشگاه ها در این مقاله نام برده شده اند.

 

اتریش: دانشگاه وین، 1365

دانشگاه وین بیش از یک رکورد دارد: نه تنها قدیمی ترین دانشگاه در کشورهای آلمانی زبان است. با بیش از 90000 دانشجو از بزرگترین دانشگاه از نظر تعداد پذیرش دانشجو است. در اکثر رتبه‌بندی‌ها معتبر، به طور معمول دانشگاه وین اتریش از رنک بسیار مناسبی برخوردار است.

 

آلمان: دانشگاه هایدلبرگ، 1386

قدیمی ترین دانشگاه آلمان در شهر کوچک هایدلبرگ، بین فرانکفورت و اشتوتگارت واقع شده است. 30000 دانشجو آن حدود یک پنجم جمعیت شهر را تشکیل می دهند. اما تاثیر آن به منطقه محدود نمی شود. دانشگاه هایدلبرگ با تمرکز بر تحقیقات پیشرفته، تا کنون بیش از 30 برنده جایزه نوبل داشته است.

 

سوئد: دانشگاه اوپسالا، 1477

چند قرن طول کشید تا پژوهشگران و علم آموزان ساکن در کشورهای شمال اروپا موفقیت مفهوم دانشگاه ها را به عنوان مراکز آموزش عالی درک کنند. در شمال اروپا، سوئد برای اولین بار با تأسیس دانشگاه اوپسالا در سال 1477 پایه گزار این موفقیت بود. اوپسالا، شهر کوچکی در شمال استکهلم است و معمولاً به عنوان شهری در نظر گرفته می‌شود که بیشترین نمود زندگی دانشجویی در سوئد است.

 

دانمارک: دانشگاه کپنهاگ، 1479

دانمارک بعد از سوئد به سرعت از این کشور پیروی کرد و دو سال بعد دانشگاه کپنهاگ را تأسیس کرد. فارغ التحصیلان برجسته ای  همانند فیلسوف سورن کیرکگارد و نیلز بور، برنده جایزه نوبل در فیزیکاز جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه معتبر بودند. این موسسه همچنان یکی از معتبرترین دانشگاه های دانمارک است و به عنوان بزرگترین دانشگاه این کشور شناخته می شود.

 

لیتوانی: دانشگاه ویلنیوس، 1579

جوانترین دانشگاه در انتخاب ما هم سن قابل توجهی دارد. دانشگاه ویلنیوس با نزدیک شدن به 500 سال، قدیمی ترین دانشگاه لیتوانی و در واقع هر سه کشور بالتیک است.

 

مطالب مرتبط
مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

آخرین اعلانات
آخرین مطالب بلاگ
  • انتخاب سرویس
  • انتخاب کارمند
  • انتخاب تاریخ و زمان
  • ورود اطلاعات
  • بررسی جزئیات سفارش
  • تاییدیه

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب کارمند

شما می توانید یک کارمند خاص را برای انجام خدمات خود انتخاب کنید یا هر کارمند را انتخاب کنید تا به طور خودکار یکی را به شما اختصاص دهد

انتخاب تاریخ و زمان

برای دیدن جدول بازه های زمانی موجود روی تاریخ کلیک کنید، برای رزرو آن روی یکی از بازه های زمانی سبز کلیک کنید

ورود اطلاعات

لطفاً اطلاعات تماس خود را ارائه دهید تا بتوانیم تأییدیه و سایر اطلاعات تماس را برای شما ارسال کنیم

بررسی جزئیات سفارش

جزئیات رزرو خود را دوباره بررسی کنید و اگر همه چیز درست است روی دکمه ارسال کلیک کنید

تاییدیه

رزرو شما با موفقیت ثبت شده است. لطفاً این تأییدیه را برای مراحل بعدی نزد خود حفظ کنید.
سوالی دارید؟
با شماره 021-91004555 تماس بگیرید.

انتخاب سرویس

انتخاب سرویس
انتخاب کارمند
انتخاب تاریخ و زمان
اطلاعات مشتری
بررسی جزئیات رزرو
تاییدیه رزرو

انتخاب مدت زمان سرویس

شما باید مدت زمان سرویس را انتخاب کنید، قیمت سرویس شما به مدت زمان بستگی دارد.

چند نفر؟

حداکثر ظرفیت است 1
مشاوره حضوری
خلاصه

فرم مشاوره