دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

زبان لهستانی

راهنمای کامل یادگیری زبان لهستانی

یکی از جنبه های کلیدی آمادگی برای سفر به لهستان، کسب مهارت در زبان لهستانی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا فردی که قصد مهاجرت و زندگی در لهستان را دارد؛ تسلط بر این زبان نه تنها باعث می شود از تحصیل، کار و زندگی در این کشور تجربه لذت بخش تری داشته باشید؛ بلکه درهایی از فرصت های شغلی را به روی شما باز می کند؛ همچنین به شما امکان می دهد تا کاملاً خود را در فرهنگ پر جنب و جوش لهستان غرق کنید.

به همین دلیل، ما در این مقاله از سایت آسپیان، تصمیم گرفتیم تا بهترین گزینه ‌ها و منابع برای دانشجویان بین ‌المللی جهت یادگیری زبان لهستانی را معرفی کنیم که شامل برنامه ها، سایت ها و کتاب های آموزشی مفید در این زمینه است.

در صورتی که برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در لهستان یا دیگر کشورهای اروپا مثل جمهوری چک به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید؛ حتما با کارشناسان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. مشاوران مجرب ما با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در زمینه اعزام دانشجو به اروپا، می توانند اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه را در اختیار شما عزیزان بگذارند.

فهرست مطلب

 

بهترین گزینه ها برای یادگیری زبان لهستانی

بهترین گزینه ها برای یادگیری زبان لهستانی

در حالی که دوره های رسمی زبان در موسسات و دانشگاه های مختلف در لهستان برگزار می شود و یک رویکرد ساختاریافته برای یادگیری لهستانی را ارائه می دهد؛ یادگیری زبان به صورت خودآموز و استفاده از منابع مختلف نیز امکان پذیر است.

در ادامه بهترین پلتفرم ‌های آنلاین، برنامه‌ های یادگیری زبان، کتاب‌ های درسی و برنامه ‌های تبادل زبان را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید از این منابع برای بهبود و تقویت زبان لهستانی خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی و … در کالج آسپیان در لهستان به زبان انگلیسی برگزار می شود. لذا شما برای تحصیل در لهستان نیازی به یادگیری لهستانی ندارید. با این حال، استفاده از منابع زیر برای یادگیری زبان رسمی این کشور به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در لهستان می توانید با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

بهترین نرم‌ افزار یادگیری زبان لهستانی

بهترین نرم‌ افزار یادگیری زبان لهستانی

با توجه به این موضوع که ما همیشه موبایل خود را به همراه داریم؛ داشتن یک برنامه مناسب برای یادگیری زبان می توانند کمک زیادی به ما کند. یادگیری زبان از طریق این برنامه در بیشتر مواقع می تواند بسیار مقرون به صرفه و در عین حال سودمند باشد.

از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل برای یادگیری زبان لهستانی عبارت اند از:

  • Memrise

آموزش زبان در این برنامه در 7 سطح طبقه بندی شده است. در هر سطح با کمک گرفتن از فلش کارت هایی رنگارنگ، کلمات و عبارات مختلفی به شما آموزش داده می شود. فیلم ها و ویدیوهای متنوعی را در موضوعات خاص در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد تا تلفظ واژگان را ضبط و در مواقع دلخواه به آن ها گوش دهید.

در نهایت نیز، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با مکالمه و تمرین با هوش مصنوعی، زبان خود را تقویت کنید.

Duolingo

  • Duolingo

دوره آموزشی زبان لهستانی برای انگلیسی زبانان در Duolingo بیش از 2 میلیون زبان آموز دارد. مهم ترین دلیل بالا بودن زبان آموزان این برنامه این است که Duolingo یک تجربه یادگیری بسیار روان را ارائه می دهد. به همین دلیل می تواند بهترین نقطه شروع برای مبتدیان باشد.

این برنامه واقعاً در آموزش لغات بسیار خوب عمل می کند و در آموزش گرامر نیز فوق العاده قوی است. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که به تنهایی تمام توانایی های لازم را به شما آموزش دهد.

  • Busuu

Busuu از دیگر برنامه های کاربردی برای آموزش زبان لهستانی است. در این برنامه شما می توانید سطح زبان خود را انتخاب کنید. سپس متناسب با سطح زبانی خود حتی به صورت آفلاین نیز، نکات گراملی مختلف را یاد بگیرید. همچنین کلمات جدید و لهجه دقیق آن را آموزش ببینید.

  • OptiLingo

اگر به دنبال یک برنامه سرگرم کننده و قابل اعتماد برای یادگیری زبان لهستانی هستید؛ برنامه OptiLingo بهترین گزینه برای شما است. این برنامه، کاربردی ترین واژگان لهستانی را به شما آموزش می دهد. دقیقاً همان عبارات و کلماتی که مردم محلی لهستانی استفاده می کنند. بهترین از همه، OptiLingo شما را وادار می کند لهستانی صحبت کنید.

به صورت کلی باید گفت، این برنامه اعتماد به نفس و سطح تسلط شما به زبان لهستانی را خیلی سریع تر از هر برنامه دیگری بالا می برد.

بهترین سایت ها برای یادگیری لهستانی به صورت آنلاین

از بهترین سایت های آموزشی زبان رسمی مردم لهستان عبارت اند از:

  • Mówić po polsku

این سایت حاوی ده ها مقاله است که جنبه های مختلف زبان لهستانی را با تمرکز ویژه بر دستور زبان توضیح می دهد. ساختار خطی ندارد؛ بنابراین می‌ توانید در مقالات آن به هر ترتیبی که مناسب شما است پیش بروید و زبان خود را تقویت کنید.

  • Mowic Po Polsku

این سایت دارای مقالات مختلفی برای آموزش لهستانی است. با این حال، محتویات و اطلاعات آن به طور خاص مرتب نشده اند. لذا توصیه می شود مقالات این سایت را به عنوان یک منبع اضافی مطالعه کنید. اما آن را با یک دوره آموزشی کامل زبان لهستانی اشتباه نگیرید.

با این حال، به یاد داشته باشید که این سایت یک منبع آموزشی رایگان است که نکات و توصیه های مفید زیادی را به صورت آنلاین برای تسلط بر لهستانی به شما ارائه می دهد.

  • سایت pl

این وب سایت یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید از آن برای آشنایی با فرهنگ مردم لهستان استفاده کنید. زیرا در این سایت شما تعداد زیادی از مقالات مختلف در مورد هنر و شیوه زندگی مردم لهستان را می بینید. با مطالعه این مقالات می توانید زبان لهستانی خود را از طریق خواندن متون مختلف تقویت کنید.

سایت Loecsen برای یادگیری زبان لهستانی

  • سایت Loecsen برای یادگیری زبان لهستانی

این سایت دوره های مختلفی را به صورت آنلاین و رایگان در اختیار شما قرار می دهد. شما با استفاده از آن می توانید عبارات مفیدی را یاد بگیرید و در زمان سفر  مهاجرت به لهستان از آن ها برای ارتباط برقرار کردن با افراد استفاده کنید.

مطالب مختلف این سایت در سطوح مختلف دسته بندی شده اند. شما نیز می توانید متناسب با سطح زبان لهستانی خود پادکست ها و فایل های ویدیویی این سایت را گوش دهید و مشاهده کنید. 

بهترین دیکشنری های آنلاین لهستانی

دیکشنری ها یکی از مهمترین ابزارهای هر زبان آموز به حساب می آیند. شما نیز برای یادگیری لهستانی به یک فرهنگ لغت لهستانی-انگلیسی خوب نیاز دارید. ما در ادامه چند نمونه از دیکشنری های آنلاین را به شما معرفی می کنیم که شما را از خرید کتاب های جحیم و سنگین بی نیاز می کند.

از بهترین دیکشنری های آنلاین برای یادگیری زبان لهستانی عبارت اند از:

دیکشنری آنلاین la

  • دیکشنری آنلاین la

این یک فرهنگ لغت لهستانی و انگلیسی است. این وب سایت به غیر از قابلیت ترجمه استاندارد، نمونه ها و جملات مفیدی که کلمه مورد نظر در آن ها به کار رفته را نیز، در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، می توانید کلمه لهستانی مد نظر را در یک جمله ببینید. علاوه بر این، شما می توانید به نحوه تلفظ کلمه  انتخابی در زبان لهستانی نیز گوش دهید.

دیکشنری آنلاین Forvo

  • دیکشنری آنلاین Forvo

اگر تا به حال با تلفظ کلمات لهستانی مشکل داشتید، Forvo  بهترین دوست شما می شود. این وب سایت دقیقاً نحوه تلفظ کلمات دشوار لهستانی را به شما نشان می دهد.

بهترین کتاب های درسی برای آموزش زبان لهستانی

از بهترین کتاب های درسی برای آموزش لهستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب 301 Polish Verbs

همانطور که از عنوان این کتاب مشخص است؛ کتاب 301 فعل رایج لهستانی را فهرست کرده و جداول صرف کامل برای هر یک از آن ها را ارائه می دهد. علاوه بر این، آزمون‌ هایی دارد که به شما کمک می‌ کند خود را در مورد آنچه آموخته‌ اید آزمایش کنید.

اگر می توانید متعهد به مطالعه دقیق جداول و مثال های استفاده شده باشید؛ این کتاب می تواند یکی از بهترین راه ها برای درونی کردن الگوهای صرف افعال لهستانی باشد.

• کتاب Polski, Krok Po Kroku

  • کتاب Polski, Krok Po Kroku

مجموعه ای از کتاب های درسی است که زبان لهستانی را در تمام سطوح آموزش می دهد. این کتاب‌ های درسی به بخش‌ هایی تقسیم می ‌شوند که هر کدام دارای مطالب خواندنی/شناختی و تمرین‌ های متعدد است.

کتاب Polish: A Comprehensive Grammar

  • کتاب Polish: A Comprehensive Grammar

 این کتاب قطعاً یکی از بهترین راهنماهای مرجع برای دستور زبان لهستانی موجود در بازار است. این کتاب نه تنها تقریباً تمام جنبه های مهم دستور زبان را پوشش می دهد، بلکه آن ها را به وضوح و به طور کامل در 672 صفحه توضیح می دهد.

بهترین پادکست و کانال های یوتیوب برای زبان آموزان

بهترین پادکست و کانال های یوتیوب برای زبان آموزان

از بهترین پادکست هایی که می توانید برای تقویت مهارت شنیداری زبان به آن ها گوش دهید عبارت اند از:

  • Real Polish Podcast

در این پادکست، Piotr  از لهستان، داستان واقعی می گوید، افکار خود و نکات مختلف مربوط به تاریخ، علم و یادگیری زبان را به اشتراک می گذارد. همه چیز در این پادکست به زبان لهستانی نسبتاً کند و بسیار واضح ارائه شده است. قسمت های از پادکست نیز در کانال یوتیوب آن موجود است .

  • پادکست PolishPod101

این پادکست اساساً یک دوره زبان در قالب صوتی است. دروس با موضوعات خاص ارائه دارد و تمام سطوح مهارت را پوشش می دهد. این پادکست همچنین دارای برخی ویژگی های اضافی مانند فرهنگ لغت، لیست لغات و فلش کارت آموزش زبان لهستانی است. توجه داشته باشید که دسترسی به بیشتر مطالب نیاز به اشتراک پولی دارد. البته برخی از درس های صوتی به صورت رایگان در کانال یوتیوب این پادکست در دسترس هستند.

  • کانال یوتیوب Easy Polish – Learning Polish from the Streets

این کانال مجموعه ای از ویدئوها است که در آن مردم لهستانی در خیابان به سوالاتی درباره موضوعات مختلف پاسخ می دهند. همه مصاحبه ها دارای زیرنویس به دو زبان لهستانی و انگلیسی هستند. لذا تماشای آن ها به عنوان نوعی ابزار تقویت کننده واژگان بسیار توصیه می شود.

سخن پایانی زبان لهستانی

در این مقاله از مجموعه آسپیان برخی از بهترین منابع برای یادگیری زبان لهستانی را به شما معرفی کردیم تا در صورتی که برای تحصیل، کار و … به لهستان می روید؛ بتوانید با مردم این کشور بهتر ارتباط برقرار کنید.

در صورتی که قصد تحصیل در اروپا به ویژه در رشته هایی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … را دارید؛ حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در زمینه تحصیل در لهستان استفاده کنید.

مطالب مرتبط
مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

آخرین اعلانات
آخرین مطالب بلاگ
  • انتخاب سرویس
  • انتخاب کارمند
  • انتخاب تاریخ و زمان
  • ورود اطلاعات
  • بررسی جزئیات سفارش
  • تاییدیه

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب کارمند

شما می توانید یک کارمند خاص را برای انجام خدمات خود انتخاب کنید یا هر کارمند را انتخاب کنید تا به طور خودکار یکی را به شما اختصاص دهد

انتخاب تاریخ و زمان

برای دیدن جدول بازه های زمانی موجود روی تاریخ کلیک کنید، برای رزرو آن روی یکی از بازه های زمانی سبز کلیک کنید

ورود اطلاعات

لطفاً اطلاعات تماس خود را ارائه دهید تا بتوانیم تأییدیه و سایر اطلاعات تماس را برای شما ارسال کنیم

بررسی جزئیات سفارش

جزئیات رزرو خود را دوباره بررسی کنید و اگر همه چیز درست است روی دکمه ارسال کلیک کنید

تاییدیه

رزرو شما با موفقیت ثبت شده است. لطفاً این تأییدیه را برای مراحل بعدی نزد خود حفظ کنید.
سوالی دارید؟
با شماره 021-91004555 تماس بگیرید.

انتخاب سرویس

انتخاب سرویس
انتخاب کارمند
انتخاب تاریخ و زمان
اطلاعات مشتری
بررسی جزئیات رزرو
تاییدیه رزرو

انتخاب مدت زمان سرویس

شما باید مدت زمان سرویس را انتخاب کنید، قیمت سرویس شما به مدت زمان بستگی دارد.

چند نفر؟

حداکثر ظرفیت است 1
مشاوره حضوری
خلاصه

فرم مشاوره