دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با جمهوری چک کشوری در قلب اروپا

آشنایی با جمهوری چک کشوری در قلب اروپا

وجود استانداردهای بالای زندگی در جمهوری چک ،هزینه های بسیار پایین زندگی در مقایسه با اکثریت کشورهای اروپایی، موقعیت جغرافیایی ممتاز در مرکز اروپا؛ همچنین فرهنگ غنی، سیستم بهداشتی و آموزشی باکیفیت و دارا بودن برخی از معتبرترین دانشگاه های جهان؛ جایی برای تعجب نمی گذارد که چرا کشور چک مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است.

 جمهوری چک یکی از کشورهای زیبای اتحادیه اروپا به حساب می آید. این کشور در تعدادی از ابعاد رفاه نظیر شغل، آموزش، ارتباطات اجتماعی، ایمنی و رضایت از زندگی، میانگین عملکرد بهتری نسبت به سایر کشورها ارائه داده است. نام آن نیز هر ساله به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپا برای کار، تحصیل و زندگی معرفی می شود. به همین دلیل تقریبا نیم میلیون از افرادی که در آن زندگی می کنند مهاجر هستند.

 ما در مجموعه آسپیان نیز، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه کشور چک در ایران- هر ساله زمینه پذیرش متقاضیان تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور را فراهم می کنیم. در صورتی که شما نیز علاقه مند به تحصیل در این کشور زیبا و امن اروپایی هستید؛ می توانید با تماس و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات دقیقی درباره این موضوع را به دست آورید.

یا اینکه فرم موجود در سایت را تکمیل و برای مشاوران و کارشناسان ما ارسال کنید تا برای ارائه مشاوره رایگان، با شما عزیزان تماس بگیرند.

فهرست مطلب

مزایای زندگی در جمهوری چک

اطلاعات اولیه درباره جمهوری چک

  • کشور چک در اروپای مرکزی قرار دارد و از شمال با لهستان، از غرب با آلمان و از جنوب با اتریش همسایه است. به دلیل موقعیت جغرافیایی خود اغلب به عنوان “قلب اروپا” شناخته می شود و سفر را برای افرادی که مایل به سفر و کاوش در اروپا هستند، راحت می کند.
  • چک از کشورهای حوزه شینگن به حساب می آید. منطقه شینگن نامی است که به 26 کشور اروپایی داده می شود که در آن فرد می تواند بدون انجام گشت مرزی از خطوط ایالت عبور کند. این بدان معنی است که سفر اروپایی از جمهوری چک واقعا آسان و راحت خواهد بود.
  • جمهوری چک تقریبا 10.7 میلیون نفر جمعیت دارد و یک کشور کوچک محصور در خشکی است.
  • کشور چک 4 فصل متمایز دارد که شامل تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد است. تابستان ها، شلوغ ترین زمان سال با حجم بالای توریست، ازدحام جمعیت و صف های طولانی در نظر گرفته می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین زمان برای بازدید از شهرهای این کشور، اواخر بهار یا اوایل پاییز خواهد بود. زمانی که دما گرم و ازدحام جمعیت کم است؛ همچنین شرایط برای پیاده‌روی و سایر فعالیت‌ های فضای باز کاملاً مساعد می شود.

  • جمهوری چک به خاطر آبجو شناخته می شود. این کشور در 23 سال گذشته بالاترین مصرف سرانه آبجو را در کل دنیا داشته است.
  • مطابق با شاخص جهانی صلح در سال 2021، چک یکی از 8 مکان امن برای زندگی بر روی کره زمین شناخته می شود.
  • پایتخت چک –شهر پراگ- یک مقصد توریستی محبوب در دنیا به حساب می آید که به دلیل معماری، تاریخ و فرهنگ زیبایش شناخته می شود.
  • استانداردهای بالای مراقبت های بهداشتی چک با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر برابری می کند.

آشنایی با شهرهای مهم جمهوری چک

کشور چک بعد از طلاق مخملی و جدایی دوستانه از کشور اسلواکی در سال 1993، به 3 منطقه بسیار متمایز، بوهمیا، ولتاوا و سیلسیا تقسیم شد. منطقه بوهمیا که پایتخت چک -شهر پراگ- در آن قرار دارد، نسبت به بقیه از اهمیت بیشتری برخوردار است. دیگر شهرهای مهم چک نظیر برنو، اولوموتس و … نیز در آن قرار دارند.

ما در ادامه برای آشنایی هر چه بیشتر شما با کشور چک،برخی از مهم ترین شهرهای این کشور را معرفی می کنیم که عبارت اند از:

پایتخت جمهوری چک پراگ

شهر پراگ پایتخت جمهوری چک

پراگ نه تنها پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری چک ،بلکه هفتمین شهر بزرگ در تمام اروپا است. مجله مشهور بریتانیایی Time Out این شهر را به عنوان زیباترین شهر جهان معرفی می کند. علاوه بر این، پراگ در فهرست شهرهایی که آرامش‌ بخش‌ ترین و آرام ‌ترین فضاها را دارد، رتبه دوم را کسب کرده است.

در این شهر، طیف گسترده ای از مناظر، قلعه ها و مجموعه ای عظیم از آثار فرهنگی و هنری برای دیدن وجود دارد که پراگ را به یکی از مقاصد برتر گردشگری اروپا تبدیل کرده است.

اکثریت جاذبه های تاریخی و گردشگری که امروزه در پراگ وجود دارند؛ مربوط به امپراتور روم مقدس چارلز چهارم است که شهر را در قرن چهاردهم میلادی متحول کرد. تا جایی که پراگ در آن زمان به سومین شهر بزرگ اروپا تبدیل شد.

با توجه به این که پراگ در طول جنگ جهانی دوم، بر خلاف دیگر پایتخت های اروپایی به شدت بمباران نشد؛ مرکز شهر قدیمی و قلعه پراگ جمهوری چک کاملا دست نخورده باقی مانده است. به همین دلیل، با سفر به این شهر زیبای اروپایی مناظر باستانی شگفت انگیز، خیابان های سنگفرش، سایت های میراث جهانی یونسکو، شاهکار معماری از ساختمان ‌های کوبیست و هنر نو، قلعه ها و ساختمان های باستانی  زیادی را می بینید که هنوز پابرجا هستند.

 به عنوان مثال، از نقاط گردشگری پراگ که هر ساله طیف وسیعی از گردشگران برای دیدن آن ها به جمهوری چک می آیند؛ عبارت اند از:

  • پل قرون وسطایی چارلز که از روی رودخانه ولتاوا می گذرد.
  • قلعه پراگ که بزرگترین قلعه باستانی جهان و مشهورترین مکان دیدنی پراگ است.
  • باغ والنشتاین
  • ساعت نجومی 600 ساله با ساختاری خیره کننده
  • تالار شهر قدیمی پراگ
  • کلیسای سنت ویتوس
  • و ….

قابل توجه متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

شهر زیبای پراگ یکی از دانشگاه های برتر اروپا، یعنی دانشگاه چارلز را درون خود جای داده است. این دانشگاه بزرگ ترین و اولین دانشگاه معتبر برای تحصیل در جمهوری چک است که 5 دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دارد. 3 عدد از این دانشکده ها، در شهر پراگ واقع شده اند. هر ساله نیز، با برگزاری دوره های تحصیلی خود به زبان انگلیسی، دانشجویان بین الملل زیادی را جذب می کنند.

با توجه به این که شرایط پذیرش دانشگاه چارلز برای تحصیل پزشکی در چک آسان است. همچنین مجموعه ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران فعالیت می کند؛ شما به عنوان متقاضی تحصیل در چک، این فرصت را خواهید داشت که با صرف کمترین هزینه و خیلی سریع، در یکی از دانشگاه های معتبر اروپا پذیرش شوید.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … در چک هستید؛ حتما با کارشناسان مجرب ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را به دست آورید.

دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

شهر برنو

شهر برنو

برنو دومین شهر بزرگ جمهوری چک است که در جنوب این کشور و در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد. برنو یک شهر دانشجویی به حساب می آید و به صورت تقریبی از هر 5 نفری که در آن زندگی می کنند، یک نفر دانشجو است.

این شهر، از بزرگترین مراکز نمایشگاهی در اروپا و یک مرکز فرهنگی بزرگ برای دوستداران تئاتر و موسیقی به حساب می آید. جاذبه های گردشگری متعددی نیز دارد. به همین دلیل، به هر کسی که از پراگ بازدید می کند، توصیه می شود حداقل یک روز سفر به برنو داشته باشد.

 قلعه اشپیلبرک (Špilberk) برنو یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که بر روی یک تپه قرار دارد. این قلعه، در ابتدا به عنوان قلعه، بعد از آن نیز به عنوان زندان برای امپراتوری اتریش مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه نیز به موزه شهر برنو تبدیل شده است.

ویلا توگندهات نیز، تنها مکان ثبت شده شهر برنو در میراث جهانی یونسکو؛ همچنین مهم‌ ترین نمونه معماری مدرنیستی جمهوری چک به حساب می آید. البته تعداد زیادی ساختمان تاریخی مهم دیگر نیز در شهر برنو وجود دارد که گردشگران برای دیدن آن ها به برنو می آیند.

مناطق سرسبز و فضاهای باز متعددی نیز در بیرون از شهر برنو مثل دره ماریان در لیزون است که ساکنان و مهاجرانی که در برنو زندگی می کنند، برای گشت و گذار به آنجا می روند.

 

شهر پیلزن

شهر پیلزن

پیلزن با داشتن نزدیک به 200000 نفر جمعیت که اکثریت آن ها دانشجو هستند، چهارمین شهر بزرگ جمهوری چک به حساب می آید. این شهر زیبا در کمتر از 100 کیلومتری پراگ قرار دارد و دارای یک مرکز شهر قدیمی جذاب با خانه های رنگارنگ و معماری زیبا به سبک باروک و رنسانس است. در طول سال نیز نمایشگاه های مختلفی در آن برگزار می شود. فضای فرهنگی آن نیز، ترکیبی از نمایشگاه‌ های تعاملی، استودیوهای هنری و سالنی برای کنسرت و نمایش است.

این شهر به عنوان خانه آبجوسازی Pilsner Urquell؛ همچنین مهد عروسک گردانی در جمهوری چک شناخته می شود. گردشگران زیادی نیز برای دیدن آبجوسازی و موزه عروسک گردانی به این شهر می آیند.

البته برجسته ‌ترین مکان ‌ها گردشگری پیلزن را باید تالار بورگرز نئو رنسانس ۱۹۰۱ و موزه غرب بوهمیا دانست. تونل های زیرزمینی تاریخی، کنیسه پیلزن که دومین کنیسه بزرگ اروپا به حساب می آید؛ همچنین کلیسای جامع سنت بارتولومی که بلندترین برج را در کشور چک دارد، از دیگر جاذبه های گردشگری دیدنی این شهر است.

شهر اولوموتس

شهر اولوموتس

اولوموتس یکی از قدیمی ترین شهرهای جمهوری چک است. افسانه ها حاکی از آن است که این شهر توسط ژولیوس سزار تأسیس شد. پس از سال 1187 نیز به عنوان پایتخت منطقه موراویا خدمت می کرد.

فاصله این شهر تا پراگ تقریبا 2 ساعت با قطار یا اتوبوس است و می تواند مقصدی هیجان انگیز برای کسانی باشد که می خواهند از شلوغی شهرهای بزرگ فرار کنند.

معماری زیبای ساختمان های این شهر به سبک باروک؛ همچنین وجود آثاری چون ستون تثلیث مقدس، مقبره سربازان یوگسلاوی و کلیسای جامع سنت ونسلاس از جالب ترین مناظر دیدنی این شهر است.

شهر هرادتس کرالووه

شهر هرادتس کرالووه

هرادتس کرالووه را می توان یکی از جذاب ترین شهرهای جمهوری چک دانست. این شهر در امتداد دو رودخانه البه و اورلیس و در مرکز منطقه ‌ای حاصلخیز که جاده طلایی نامیده می شود، قرار دارد. ساختمان های این شهر نیز تقریباً در قرن بیستم با سبک معماری مدرنیسم بازسازی شده اند. به همین دلیل، با ورود به این شهر زیبا تعداد زیادی از ساختمان ها را به این سبک مشاهده خواهید کرد.

البته ساختمان های قدیمی شگفت انگیزی نیز در این شهر وجود دارد که از آن ها می توان کلیسای جامع روح القدس قرن چهاردهمی؛ همچنین برج ناقوس سفید که یکی از بهترین ناقوس‌ های کشور چک است، اشاره کرد.

سابقه ای طولانی شهر هرادتس کرالووه در فرهنگ و نمایش نیز، باعث شده تا این شهر به یک مرکز بسیار مهم فرهنگی برای تئاتر و موسیقی در جمهوری چک تبدیل شود. هر ساله نیز، علاوه بر تئاتر درام کلیچپرا، تئاتر عروسکی دراک و جشنواره بین المللی تئاتر REGIONS، بزرگ ترین جشنواره های هیپ هاپ اروپا مثل هیپ هاپ کمپ در این شهر برگزار شود.

هزینه زندگی در چک

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود اکثریت متقاضیان مهاجرت به اروپا، کشور چک را انتخاب کنند، بحث پایین بودن هزینه های زندگی در این کشور است. جمهوری چک با این حال که بخشی از اتحادیه اروپا به حساب می آید؛ اما همچنان از واحد پول خود، کرون چک یا کرون استفاده می کند.

حتی اگر شهر پراگ (پایتخت چک) را به عنوان گران ترین شهر این کشور در نظر بگیریم؛ باز هم هزینه های زندگی نسبتاً ارزان تر از سایر شهرهای اروپایی خواهد بود.

اگرچه به صورت معمول هزینه تامین مسکن، آموزش و انجام برخی از فعالیت های تفریحی در این کشور به صرف هزینه بیشتر نیاز است. اما قمیت مواد غذایی، استفاده از سرویس های حمل و نقل و ارتباطات (اینترنت، تلفن و …) بسیار ارزان خواهد بود.

میانگین حقوق در جمهوری چک در حدود 1,465.31 یورو در ماه است. این حقوق مناسب در کنار هزینه های پایین زندگی، چک را به مقصدی برتر برای مهاجران و دانشجویان از سراسر جهان تبدیل می کند.

در زیر برای آشنایی بهتر شما با هزینه زندگی در جمهوری چک ، برخی از هزینه ها مثل هزینه خرید مواد غذایی، پوشاک و … را بیان می کنیم:

اقامت در جمهوری چک (خرید یا اجاره ملک یا اقامت در خوابگاه دانشجویی)

اکثریت کسانی که به چک مهاجرت می کنند، بیشتر به سراغ اجاره ملک می روند. این عمدتاً به این دلیل است که شهروندان غیر اتحادیه اروپا بدون مجوز اقامت چک (یا یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا) از خرید ملک محروم هستند.

هزینه های اجاره مسکن در چک نیز مانند هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. البته این هزینه ها مانند دیگر کشورها، متناسب با شهر و موقعیت مکانی می تواند کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه تامین مسکن در برخی از شهرهای محبوب کشور چک عبارت اند از:

  • پراگ: برای یک اتاق در یک آپارتمان مشترک، انتظار می رود بسته به موقعیت مکانی (مرکز شهر یا خارج از شهر) حدود 7000 تا 12000 CZK در ماه (280 تا 470 یورو) بپردازید. برای یک آپارتمان 1 خوابه در جمهوری چک نیز، ممکن است بسته به موقعیت مکانی حدود 15000 تا 25000 کرون در ماه (600 تا 1000 یورو) احتیاج داشته باشید.
  • برنو: برای سکونت در یک اتاق آپارتمان مشترک، انتظار می رود بسته به موقعیت مکانی حدود 7000 تا 10000 CZK در ماه (280 تا 400 یورو) بپردازید. برای سکونت در یک آپارتمان 1 خوابه نیز، بسته به موقعیت مکانی حدود 10،000 تا 15،000 CZK در ماه (400 تا 600 یورو) باید پرداخت کنید.
  • پیلزن: برای سکونت در یک آپارتمان 1 خوابه، متناسب با موقعیت مکانی تقریبا 8000 تا 10000 کرون چک در ماه (300 تا 400 یورو) باید بپردازید.
اقامت در خوابگاه دانشجویی

اقامت در خوابگاه دانشجویی

در صورتی که در یکی از دانشگاه های جمهوری چک پذیرش شده باشید؛ می توانید برای کاهش هزینه های خود، در طول دوران تحصیل در خوابگاه های دانشگاه اقامت کنید. هر یک از خوابگاه های دانشجویی متناسب با موقعیت مکانی و امکانات رفاهی موجود در آن ها با قیمت متفاوتی در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می گیرند.

با این حال، میانگین هزینه سکونت در آن ها 1770 یورو در سال است.

همکاران ما در مجموعه آسپیان علاوه بر ارائه خدماتی چون تایید و ترجمه مدارک شما، دریافت ویزای تضمینی چک و … برای راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان، مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در چک را نیز برای شما انجام خواهند داد.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم برای طی کردن مسیر تحصیل در جمهوری چک از نحوه پذیرش در دانشگاه تا رفتن و گرفتن اقامت چک را به دست آورید.

سیستم بهداشت و درمان و بیمه جمهوری چک

کشور چک دارای زیرساخت خوبی از بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی و مطب‌ های پزشک است. تمام داروها، تجهیزات و خدمات پزشکی در این کشور نیز بالاترین استانداردهای کیفیت را دارد. تا جایی که طرح مراقبت های بهداشتی و پزشکی چک را یکی از برترین ها در اتحادیه اروپا می دانند. همچنین در این حوزه، این کشور کوچک را با آلمان یا فرانسه مقایسه می کنند.

به صورت معمول، دریافت بیمه برای تمامی افراد و مهاجرانی که قصد اقامت در چک، چه به صورت موقت یا دائم را دارند، الزامی است. لذا فرقی نمی کند که قصد شما تحصیل در جمهوری چک برای دوره ای چند ساله باشد یا اینکه بخواهید در این کشور کار و زندگی کنید؛ شما باید برای ورود به این کشور و اقامت در آن، بیمه چک را دریافت کنید.

این بیمه به دو صورت زیر در اختیار افراد خارجی و مهاجران قرار می گیرد:

  • بیمه عمومی چک: از این نوع بیمه می توان برای پرداخت اکثریت هزینه های درمانی، حتی هزینه های مربوط به دندانپزشکی استفاده کرد. با این حال، اغلب فقط شهروندان اتحادیه اروپا و مهاجرانی که کارت آبی و کارمندانی دارند، می توانند این نوع بیمه را دریافت کنند.
  • بیمه تجاری (Pojišťovna VZP): مطابق با قوانین اتباع خارجی جمهوری چک و اصلاحیه ای که در 2 آگوست 2021 در این کشور به ثبت رسید؛ تمامی مهاجرانی که به اهدافی چون تحصیل، کار و … به دنبال دریافت اقامت طولانی مدت چک هستند؛ باید این نوع بیمه را دریافت کنند.
امنیت جمهوری چک

امنیت جمهوری چک

کشور چک از کشورهایی است که نام آن در فهرست 15 کشور صلح آمیز جهان قرار دارد. آمار جرم و جنایت در آن نیز، بسیار پایین است. از نظر محیط زیست و پاکیزگی در رتبه ششم جهان قرار دارد. کیفیت آب و غذا، محیط زیست و استانداردهای زندگی در آن بسیار مطلوب است. به همین دلیل، همیشه مطایق با شاخص های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد.

از طرفی، مطابق با آمار منتشر شده، هر 25 نفر از ساکنان این کشور یک خارجی است. تعداد افرادی که به جمهوری چک می آیند نیز، هر ساله در حال افزایش است. این نشان می دهد که خارجی ها در این کشور احساس راحتی می کنند و فرصت پیدا کردن شغل و خودشکوفایی را دارند. به همین دلیل نام کشور چک در لیست 10 تا از ایمن ترین کشورهای جهان قرار گرفته است و از آن به عنوان دومین مکان برتر جهان برای کار در خارج از کشور یاد می شود.

سیستم حمل و نقل عمومی و رفت و آمد در جمهوری چک

سیستم حمل و نقل عمومی و رفت و آمد در جمهوری چک

سیستم حمل و نقل عمومی کشور چک پیشرفته و توسعه یافته است. تمامی شهرهای آن نیز، برای راحتی هر چه بیشتر تردد در شهرها، سیستم حمل و نقل تراموا، اتوبوس، تاکسی و واگن برقی دارد.

البته پراگ برخلاف دیگر شهرهای کشور چک، علاوه بر سیستم های حمل و نقل عمومی نام برده شده دارای مترو نیز است.

علاوه بر این، یکی از مزیت های اصلی جمهوری چک به عنوان یک کشور محصور در خشکی این است که رسیدن به هر نقطه و سراسر اروپای شرقی را برای ساکنان خود آسان و ارزان می کند. به عنوان مثال، شما برای سفر کردن با اتوبوس از شهر پراگ به برنو فقط به 7 یورو و برای رفتن از پراگ به برلین به 15 یورو نیاز دارید.

البته در صورتی که بخواهید می توانید راه های سریع تری مثل سفر با قطار یا هواپیما را انتخاب کنید. جمهوری چک از خطوط ریلی و هوایی متعددی نیز برخوردار است که سفر به کشورهای مختلف اروپا را آسان می کند.

فرودگاه های بین المللی این کشور در شهرهای مختلف آن از جمله پراگ، برنو، مونوف (نزدیک استراوا) و کارلووی واری قرار گرفته اند.

زبان مردم جمهوری چک

مردم چک به زبان چکی صحبت می کنند. با این حال، تعداد مهاجران در این کشور بالا است. از طرفی ورود زیاد گردشگر به شهرهای بزرگ این کشور به ویژه شهر پراگ و برنو باعث شده تا اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

به همین دلیل، در صورت سکونت در شهرهای بزرگ کشور چک، مشکل چندانی برای ارتباط با مردم نخواهید داشت. با این حال، در صورتی که به زندگی و کار کردن در جمهوری چک فکر می کنید، به شما توصیه می کنیم زبان چکی را نیز یاد بگیرد.

از آن جایی که زبان چکی در مقایسه با دیگر زبان ها، تعداد واژگان کمی برای یادگیری دارد؛ زمان های افعال در آن کم است و تمرکز بیشتر بر روی قواعد است؛ درک و یادگیری آن، کار چندان سختی نیست.

منابع و دوره های رایگان متعددی نیز برای یادگیری این زبان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز Integrační Praha (ICP)
  • Reality Czech
  • Mluvte Cesky! (Speak Czech!)
  • و …
تحصیل در جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک

کشور چک با داشتن 8 دانشگاه مدرن و معتبر در سطح بین الملل؛ همچنین پایین بودن هزینه زندگی و تحصیل، به ایده آل ترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین الملل تبدیل شده است. در حال حاضر نیز بیش از 50000 دانشجوی بین الملل از کشورهای مختلف دنیا دارد.

تحصیل در این کشور به دو زبان چکی (به صورت رایگان) و انگلیسی (با پرداخت شهریه) امکان پذیر است.

با این حال، اغلب دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو جهت تحصیل به زبان چکی، متقاضیان بومی کشور چک را در اولویت قرار می دهند. لذا شانس پذیرش دانشجویان بین الملل در دوره های برگزار شده به زبان چکی و تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور پایین است.

البته شهریه دریافتی دانشگاه های جمهوری چک ،در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. حتی اگر در یکی از تاپ ترین و پرطرفدارترین رشته ها مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … تحصیل کنید.

بعد از فارغ التحصیلی نیز، به شما یک فرصت 9 ماهه اقامت در چک داده می شود تا به دنبال کار بگردید یا اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

در صورتی که چک را برای تحصیل انتخاب کردید، مشاوران ما می توانند راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند. ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران فعالیت می کنیم. مسئولیت برگزاری آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک را در ایران بر عهده داریم.

با تماس با مشاوران ما می توانید از شرایط تحصیل در رشته انتخابی خود، زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی و … آگاه شوید.

معرفی دانشگاه های معتبر جمهوری چک

مطابق با رتبه بندی های صورت گرفته در سایت های معتبری چون THE، QS و … نام تعدادی از دانشگاه های چک در لیست برترین دانشگاه های اروپا و دنیا قرار می گیرد. از این دانشگاه های معتبر و شناخته شده چک در سطح بین الملل می توان به 3 مورد زیر اشاره کرد:

دانشگاه چارلز ( Charles university )

دانشگاه چارلز بزرگ ترین دانشگاه کشور چک است و 17 دانشکده متعدد در مناطق مختلف شهر پراگ و دیگر شهرهای چک دارد. در این دانشگاه، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می شود که از محبوب ترین آن ها می توان به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اشاره کرد.

این رشته ها در 5 دانشکده پزشکی مدرن و پیشرفته دانشگاه چارلز به دانشجویان آموزش داده می شوند. دانشکده اول، دوم و سوم پزشکی این دانشگاه در شهر پراگ و دو دانشکده دیگر در شهر پیلزن و هرادتس کرالووه قرار دارند.

از آن جایی که هر یک از دانشکده های دانشگاه چالز جمهوری چک به صورت جداگانه و مستقل از هم مدیریت می شوند؛ متقاضیان برای پذیرش در هر یک از این دانشکده ها باید یک فرم پذیرش جداگانه تکمیل و ارسال کنند. این موضوع به شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در چک این فرصت را می دهد تا شانس پذیرش خود در دانشگاه چارلز را افزایش دهید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با وجود مدیریت مستقل دانشکده های دانشگاه چارلز، تمامی آن ها از نظر نوع و اعتبار مدرک در سطح بین الملل، جایگاه برابری دارند. در نهایت نیز شما به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه چارلز فارغ التحصیل خواهید شد و مدرک معتبر این دانشگاه را دریافت خواهید کرد.

خلاصه اطلاعات درباره دانشگاه چارلز جمهوری چک

  • تاسیس در سال 1348
  • اصلی ترین شرط پذیرش: مدرک فارغ التحصیلی دوره قبل، تسلط به زبان تحصیل در رشته انتخابی
  • رتبه در موسسه شانگهای: 201
  • رتبه در موسسه THE: 501
  • رتبه در موسسه QS: 210
  • رتبه در کشور چک: 1
  • بورسیه تحصیلی: دارد
  • شرکت در برنامه آراسموس: شرکت دارد.
  • اعتبار دانشکده های پزشکی از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران: دارد
  • وب سایت دانشگاه: cz
  • تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی در ایران: مجموعه آسپیان
  • محل برگزاری آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی: توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

برای دریافت هر نوع اطلاعاتی درباره تحصیل در جمهوری چک می توانید راهنمایی کاملی از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. برای تماس با آن ها می توانید از شماره تماس های موجود در سایت استفاده کنید. یا اینکه “فرم دریافت مشاوره رایگان ما” را تکمیل و ارسال کنید تا برای ارائه مشاوره رایگان با شما تماس بگیریم. 

دریافت مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه پالاتسکی

دانشگاه پالاتسکی از دیگر دانشگاه های چک است که به واسطه اعتبار خود در سطح بین الملل، دانشجویان بین الملل متعددی را جذب می کند. این دانشگاه به عنوان یک موسسه پیشرو در زمینه تحقیقات شناخته می شود و دانشجویان خود را در 8 دانشکده مختلف پذیرش می کند.

دانشجویان بین الملل برای پذیرش در اکثریت برنامه های تحصیلی این دانشگاه جمهوری چک مثل پزشکی، دندانپزشکی و … ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند. با این حال، برای پذیرش در رشته فیزوتراپی نیازی نیست در آزمون ورودی شرکت کنند. متقاضیان نیز بر اساس نمرات تحصیلی خود در این رشته پذیرش می شوند.

  • تاسیس در سال 1573
  • اصلی ترین شرط پذیرش: مدرک فارغ التحصیلی دوره قبل، تسلط به زبان تحصیل در رشته انتخابی
  • رتبه در موسسه شانگهای: 601
  • رتبه در موسسه THE: 801
  • رتبه در موسسه QS: 529
  • رتبه در کشور چک: 3
  • بورسیه تحصیلی: دارد
  • شرکت در برنامه آراسموس: شرکت دارد.
  • اعتبار دانشکده های پزشکی از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران: دارد
  • موقعیت: شهر اولوموتس
  • تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی در ایران: مجموعه آسپیان
  • محل برگزاری آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی: توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشگاه ماساریک دومین دانشگاه بزرگ و معتبر کشور چک به حساب می آید. این دانشگاه چک در سال 1919 در شهر زیبای برنو ساخته شد. در حال حاضر نیز، دارای 10 دانشکده متعدد، بیش از 200 بخش مختلف و تعدادی موسسه و کلینیک است.

دانشجویان برای پذیرش در برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه مانند رشته پزشکی، دندانپزشکی و …، مانند دیگر دانشگاه های اروپا ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند. آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک نیز مثل دانشگاه چارلز و پالاتسکی توسط مجموعه آسپپیان در کشور ایران برگزار خواهد شد. این امر روند تحصیل شما در جمهوری چک را سریع تر و راحت تر می کند.

  • تاسیس در سال 1919
  • اصلی ترین شرط پذیرش: مدرک فارغ التحصیلی دوره قبل، تسلط به زبان تحصیل در رشته انتخابی
  • رتبه در موسسه شانگهای: 401
  • رتبه در موسسه THE: 801
  • رتبه در موسسه QS: 529
  • رتبه در کشور چک: 2
  • بورسیه تحصیلی: دارد
  • شرکت در برنامه آراسموس: شرکت دارد.
  • اعتبار دانشکده های پزشکی از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران: دارد
  • موقعیت: شهر برنو
  • تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی در ایران: مجموعه آسپیان
  • محل برگزاری آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی: توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.
کار در جمهوری چک

کار در جمهوری چک

کشور چک به واسطه موقعیت جغرافیایی خود که در مرکز اروپا قرار دارد؛ محلی مناسب برای تاسیس سازمان های بین المللی و انجام فعالیت های تجاری به حساب می آید. از طرفی یکی از امتیازهای اصلی چک برای مهاجران این است که انگلیسی زبان تجاری به حساب می آید. لذا عمدتاً تمامی کارکنان و کارمندان چکی، در محل کار انگلیسی صحبت می کنند.

نرخ بیکاری جمهوری چک نیز، در پایین ترین حد خود قرار دارد. بنابراین یافتن کار در صنعت و حوزه مورد علاقه خود در این کشور برای مهاجران، کار سختی نخواهد بود. به عنوان مثال از صنایع اصلی چک که می توان در آن ها مشغول به کار شد باید به گردشگری و مشاغل تولیدی اشاره کرد.  البته در سال ‌های اخیر مشاغل مربوط به حوزه های امور مالی و فناوری اطلاعات به طور فزاینده‌ ای در این کشور محبوب شده‌ اند.

ورود به جمهوری چک

اولین کاری که برای ورود به کشور چک باید انجام داد، دریافت ویزا است. این کشور 3 نوع ویزای نوع A، C و D را به متقاضیان پیشنهاد می دهد. تمامی افرادی که قصد و هدف آن ها از مهاجرت به چک، تحصیل، کار و یا زندگی در این کشور است؛ باید ویزای نوع D این کشور را دریافت کنند. زیرا به آن ها این اجازه را می دهد تا بتوانند بیش از 90 روز در چک بماند.

توجه داشته باشید که کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما در مجموعه آسپیان، می توانند خیلی سریع و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی چک را برای متقاضیان تحصیل در این کشور دریافت کنند. لذا در صورتی که هدف شما تحصیل در جمهوری چک است؛ نیازی نیست نگران ریجکت شدن ویزای تحصیلی خود و اتلاف زمان و هزینه اضافه در رابطه با این موضوع باشید.

سخن پایانی

کشور چک یکی از کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا است که به دلیل زیبایی، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی، بالا بودن میزان رفاه و کیفیت زندگی در این کشور و …؛ هر ساله بیشتر از قبل مورد توجه متقاضیان مهاجرت به اروپا قرار می گیرد.

علاوه بر این، با توجه به این موضوع که چند دانشگاه معتبر اروپا مثل دانشگاه چارلز، پالاتسکی، ماساریک و … در آن قرار دارند؛ بیشترین تعداد مهاجران به این کشور را دانشجویان تشکیل می دهند.

در صورتی که شما نیز به تحصیل در اروپا علاقه دارید؛ ما به شما تحصیل در این کشور را به ویژه برای تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروسازی و … پیشنهاد می دهیم.

کارشناسان و وکلای ما در مجموعه آسپیان، ویزای تحصیلی جمهوری چک را به صورت کاملا تضمینی برای شما دریافت می کنند. کلیه مراحل لازم برای پذیرش سریع و راحت شما در دانشگاه انتخابی در چک نظیر ترجمه و تایید مدارک تحصیلی، رزرو خوابگاه دانشجویی و … را انجام می دهند.

علاوه بر این، ما هر ساله جهت تامین آسایش و کاهش هر چه بیشتر هزینه های مهاجرت تحصیلی متقاضیان، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کنیم.

برای دریافت اطلاعات کامل تر و به روزتر درباره شرایط تحصیل در جمهوری چک ،زمان برگزاری آزمون ها و … توصیه می کنیم با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
مشاوره رایگان

سوالی دارید؟ با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۲۲ جهت راهنمایی و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

آخرین اعلانات
آخرین مطالب بلاگ
  • انتخاب سرویس
  • انتخاب کارمند
  • انتخاب تاریخ و زمان
  • ورود اطلاعات
  • بررسی جزئیات سفارش
  • تاییدیه

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب سرویس

لطفاً سرویسی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن رزرو تعیین کنید

انتخاب کارمند

شما می توانید یک کارمند خاص را برای انجام خدمات خود انتخاب کنید یا هر کارمند را انتخاب کنید تا به طور خودکار یکی را به شما اختصاص دهد

انتخاب تاریخ و زمان

برای دیدن جدول بازه های زمانی موجود روی تاریخ کلیک کنید، برای رزرو آن روی یکی از بازه های زمانی سبز کلیک کنید

ورود اطلاعات

لطفاً اطلاعات تماس خود را ارائه دهید تا بتوانیم تأییدیه و سایر اطلاعات تماس را برای شما ارسال کنیم

بررسی جزئیات سفارش

جزئیات رزرو خود را دوباره بررسی کنید و اگر همه چیز درست است روی دکمه ارسال کلیک کنید

تاییدیه

رزرو شما با موفقیت ثبت شده است. لطفاً این تأییدیه را برای مراحل بعدی نزد خود حفظ کنید.
سوالی دارید؟
با شماره 021-91004555 تماس بگیرید.

انتخاب سرویس

انتخاب سرویس
انتخاب کارمند
انتخاب تاریخ و زمان
اطلاعات مشتری
بررسی جزئیات رزرو
تاییدیه رزرو

انتخاب مدت زمان سرویس

شما باید مدت زمان سرویس را انتخاب کنید، قیمت سرویس شما به مدت زمان بستگی دارد.

چند نفر؟

حداکثر ظرفیت است 1
مشاوره حضوری
خلاصه

فرم مشاوره